Noul break Dacia C-Neo se apropie de lansare și va avea un preț mai mic decât cel al rivalilor, relatează Autoexpress.co.uk.
Dacia își continuă parcursul în piața mașinilor de familie, cu un nou model pentru 2026. Pe lângă Dacia Bigster și Jogger, compania pregătește noul break Dacia C-Neo. Prototipurile au fost deja văzute în teste. Mașina va avea un preț mai mic decât cel al rivalilor și va oferi o capacitate a portbagajului de 600 de litri.
Plafonul arcuit oferă un design puțin mai rafinat comparativ cu cel drept al lui Jogger, dar păstrează un aspect robust. Modelul are un ampatament de aproape 3 metri, similar cu Dacia Bigster, și o lungime de 4,5 metri.
Modelul va fi lansat cel mai probabil în primăvara anului viitor. C-Neo păstrează direcția setată de companie acum mulți ani, oferind cât de mult poate pentru prețul plătit. Break-ul va avea în jur de 23.000 de euro, mult mai ieftin decât rivalul Seat Leon ce costă aproape 30.000 de euro.
Noua Dacia C-Neo va avea un aspect elegant dar robust. Elementele precum barele spate și față vor fi din plastic negru așa cum ne-am obișnuit. David Durand, vicepreședintele departamentului de design al Dacia, a spus că mașina este caracterizată de suprafețe mari ce se îmbină subtil. Modelul are la bază arhitectura CMF-B a Dacia, ce poate oferi atât tracțiune față, cât și tracțiune integrală.
Break-ul va fi pus în mișcare de un motor de 1,8 litri pe benzină, sistemul hibrid fiind alimentat de o baterie de 1,4 kWh. Acesta include două motoare electrice, unul dintre ele punând în mișcare roțile în mediul urban. Celălalt va fi folosit pentru pornirea mașinii și generarea de energie. Puterea va fi trimisă către puntea față prin intermediul unei transmisii automate.
Dacia a făcut tot posibilul să țină greutatea mașinii relativ scăzută. Astfel, motorul, frânele și alte componente pot fi mai mici, lucru ce duce la prețul scăzut față de celelalte modele de piață. Oficialii Dacia au spus că au studiat îndelung piața segmentului C, pentru a observa „golurile” lăsate de ceilalți producători.
Cel mai probabil Dacia C-Neo va putea fi echipată și cu motorul de 1.2 litri TCe turbo cu trei cilindri și asistență hibridă de 48 V. Acesta este prezent și pe Dacia Bigster.
Sunt șanse mari ca interiorul noului break să fie aproape identice cu cel de pe Bigster sau Jogger, pentru a nu crește prețul. Elementul central va fi astfel ecranul de 10 inci cu tochscreen. Va fi prezent de asemenea și sistemul YouClip al Dacia, ce permite montarea ușoară a telefonului pe bord.
Din punct de vedere al sistemelor de asistență rutieră, C-Neo va avea sisteme de monitorizare ale oboselii pentru șofer, frânare automată de urgență, cruise control și asistență pentru menținerea benzii.
Dacia dorește să ajungă la 1 milion de modele vândute anual, față de 676.340 de unități în anul precedent. Aceștia vor ca 20% dintre viitoarele vânzări să vină din segmentul C, unde au spus că vor aduce noi modele. Noi modele sunt așteptate de asemenea și în segmentul A. Dacia a spus că vor oferi motorizări hibride tuturor modelelor viitoare. Aceștia plănuiesc să lanseze și o varianta hatchback a Dacia C-Neo în 2027, ce probabil va rivaliza cu Volkswagen Golf.